Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the rocket domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/practical-tips.com/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the soledad domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/practical-tips.com/wp-includes/functions.php on line 6114
Изчисляване на CTR: как да определите процента на кликване - Practical Tips

Изчисляване на CTR: как да определите процента на кликване

by Mike

Изчисляването на CTR е особено важно в онлайн маркетинга. Това е така, защото процентът на кликване предоставя информация за успеха на рекламите

Изчислете CTR с тази проста формула

CTR е съкращение от click-through rate (процент на кликване). Той показва съотношението между импресиите и кликванията върху дадена онлайн реклама. Ето как се изчислява CTR:

  • Стойности: Необходим ви е броят на кликванията върху рекламата и броят на преглежданията на рекламата (брой импресии).
  • Формула: Сега можете да изчислите CTR по следната формула: (брой кликвания : брой показвания) x 100 = CTR (в проценти)
  • Изчисляване на примера: На даден уебсайт има рекламен банер, който е бил показан 2500 пъти. 50 души са кликнали върху рекламата. Изчисление: (50:2500) x 100 = 2 %. CTR е два процента.

Понятие за CTR в онлайн маркетинга

В онлайн маркетинга CTR е един от ключовите показатели за успеха на дадена реклама. Например, ако дадена компания е поставила рекламен банер, коефициентът на кликване показва колко добре този мотив се приема от потребителите.

  • Коефициентът на кликване се различава в зависимост от платформата. За рекламите в Google AdWords средният CTR е 3,17%, според анализ на компанията Wordsteam, а за рекламите във Facebook – 0,9%, според проучване на Wordsteam. За кампанийните бюлетини в имейл маркетинга за добра средна стойност се смятат около три процента.
  • Само процентът на кликванията обаче не е достатъчен, за да се реализират продажби. Една компания печели пари само когато този интерес се превърне в покупка или поръчка. Подобни действия се наричат коефициент на преобразуване.
  • Коефициентът на кликване също играе важна роля при оптимизацията за търсачки. При търсене в Google например се показват малки откъси от текст, наречени фрагменти. Колкото по-висока е стойността на CTR, толкова по-добре е написан текстът на фрагмента и толкова повече потребители привлича той към уебсайта. Ако, от друга страна, стойността на CTR е ниска, може да помогне оптимизирането на този текст.

Related Articles

Leave a Comment